מחרות לעצמאות

הרב שלומי פולמן, מאמן אישי, יועץ זוגי ומיני

פסח עבר חלף לו, ופנינו כבר לעבר יום העצמאות העומד לו מעבר לפינה. אך מהו התהליך האישי (והלאומי) שאנו נדרשים לעבור ולדלג בין המועדים הללו? אילו תובנות ניתן לקחת לחיינו האישיים ולנצל לטובה את הימים הללו?

ניתן לחלק לשלושה שלבים של התפתחות אישית ולאומית:
שלב ראשון הוא להיות חופשי. חופש פירושו להיות במצב לא משועבד לשום גורם חיצוני, מישהו או משהו שאני נאלץ לחיות בהתאם אליו. בין אם מדובר בהשפעה חיצונית אובייקטיבית כגון בוס, או חבר וכדומה, ובין אם מדובר בהשפעה חיצונית סובייקטיבית שאני משעבד את עצמי אליה, כולל תכונה ואופי שלי. בכל מקרה יש לצאת משעבוד המשפיע עלי במחשבות או בהתנהגות שלולא משעבד זה הייתי חי אחרת את חיי כאדם חופשי.

שלב שני הוא לחיות כבן חורין. בשלב זה לא רק שאני לא משועבד, אלא גם בוחר באופן אקטיבי את מסלול חיי, קובע לעצמי באופן חרותי מהם יעדי ולאן אני רוצה להגיע, מה אני רוצה לחשוב או לפעול ללא שום גורם השפעה חיצוני שאני מחויב לו או חושב שמחויב לו.

שלב שלישי הוא להיות עצמאי. עצמאות היא כבר שלב שבו אני יכול לצאת מעצמי ולראות מה נכון לסביבתי, כיצד אני יכול להשפיע ולשנות את המציאות הכוללת שאינה קשורה דווקא אלי.

עצמאות פירושה מה התועלת והערך המוסף שאני יכול כבר להרשות לעצמי להופיע ולתת לעולם מעבר לצרכים הבסיסיים שלי. חשיבה רחבה זו מוכיחה שלא רק שאתה חופשי ובן חורין, אלא שאף עברת לשלב העצמאות, אתה חי תוכן חיים הגדול מסך החלקים שלך כאדם ואינדיבידואל. לכן, כעת לאחר הפסח שבו יצאנו מעבדות להיות עם חופשי משעבוד, ולאחר קריעת ים סוף שבו עברנו להיות בני חורין, כעת, עם הפנים קדימה נצעד לעבר עצמאות אישית ולאומית המשפיעה על סביבתה לטובה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top
גלילה למעלה