ממה אתה מורכב?

הרב שלומי פולמן, מאמן אישי, יועץ זוגי ומיני
בהרבה ממוצרי הצריכה שלנו יש רשימת רכיבים כמו במזון, בחומרי ניקוי וכדומה. לאחרונה אפילו נחשפתי לצורך לבדוק בקניה את רכיב החומר הפעיל בסבון כלים, ולהשוות אותו למוצר מקביל. יש המקפידים לבחון רמות סוכר, או מלח ברכיבי המזון. ואני שואל מתי פעם אחרונה בדקנו את רשימת הרכיבים שאנו, כבני אדם בנויים מהם? מתי בפעם האחרונה נתת מענה הולם לרכיבים אלו?
אז מה הם 4 הרכיבים האנושיים?
א. הרכיב הפיזי – ברובד הבסיסי ביותר ישנם המערכות הגופניות שלנו. שהם השרירים, עצמות הדם ועוד. לצורך תפקודם הראוי, יש לשים לב להרגלי אכילה, שינה ותנועה. עולם התזונה התפתח מאוד בשנים האחרונות, אך יש לשים לב גם לשאר המרכיבים ברובד הגופני חומרי שלנו כהרגלי שינה וכושר.
ב. הרכיב הרגשי – ברובד זה נמצא את מערכות היחסים שלנו עם הסביבה. ניתן להעריך שהממד הרגשי יהיה תלוי בעיקר במערכות היחסים עם בני האדם הקרובים לנו כמשפחה, חברים, קולגות לעבודה ושכנים. ניתן כבר לשים לב שברובד זה לא הכל תלוי בנו, ונדרש לקחת אחריות על הרכיב הפעיל, שכן בשליטתנו.
ג. הרכיב המנטלי – בשכבה השלישית באישיות נמצאות המחשבות שלנו, היעדים והמטרות שנציב לעצמנו. ההתפתחות האישית כאדם, כבן משפחה, כאיש מקצוע. כל אלו ישפיעו על הצד המנטלי שלנו להיות מי שאנחנו.
ד. הרכיב הרוחני – כיוון שאנו יצורים אנושיים, הרובד הגבוה ביותר הוא הצד הרוחני שבנו שבו נמצא מושגים כמו ערכים ואידיאולוגיה שקיבלנו בחינוך מהבית או מהסביבה שעל פיהם אנו חיים, ואף בונים את החזון האישי והלאומי שלנו.
אלו הן 4 הקבוצות של הרכיבים שאנו בנויים מהם. אז מה אנו עושים איתם? ראשית נכיר ונשים לב אליהם. ונפתח כל אחד מהם להיות יותר מלא ומשמעותי בכמות ואיכות. נוסף על כך נשמור על איזונים נכונים בין כל הרכיבים ונפתח עין לתת מענה הולם לכל אחד מהם לפי השלב בחיים שאנו נמצאים או צריכים. המטרה שלנו תהיה שהגיל הכרונולוגי יהיה תואם לגיל הביולוגי והפסיכולוגי.
לסיכום, שנזכה למפרט עשיר ודינמי לפי המקום והזמן שלנו בחיים.

כמובן שאין בדברים כדלעיל להוות תחליף לייעוץ פרטני אצל יועץ מנוסה בעניין. הרב שלומי פולמן 052-7906712
וכעת ניתן לעקוב אחר התכנים גם באינסטגרם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top
גלילה למעלה