“לא תעשו לכם אלילים ופסל ומצבה לא תקימו לכם”

הרב שלומי פולמן, מאמן אישי, יועץ זוגי ומיני

איסור עשית אלוקים בבמות חקוקה מאבן היא עבודה זרה שלא קיימת בימנו כהתמודדות מעשית, אך כהתמודדות רוחנית בהחלט קיימת. איסור הפיכת האלוקים למשהו קר וסטטי היא עבודה זרה, אלוקינו הוא חיי וקיים נושם ולעיתים אף בועט, תורתו היא תורת חיים חיה ומתפתחת בהתאם לרצון האלוקי.

בזוגיות גם כן ישנה התמודדות דומה יש תקועים במקום הקר והסטטי שנצרב בדמיונם ביום חתונתם ואינם מסוגלים להשתחרר מאותה תפיסת עבודה זרה המקדשת את המציאות המקובעת ולכן חיי הנישואים שלהם כל הזמן בפער שבין החלום הישן לבין המציאות המשתנה, החיים בכלל דינמיים, ואנו כבני זוג דינמיים ,אנו משתנים ובני הזוג משתנים ויש צורך לחדש ולקדש כל יום שיהיו בעיניך  כחדשים. יש לעבוד כל אחד על עצמו כדי לרענן ולחדש את עצמו כבן זוג חי ונושם, יש לבצע התאמות בשיתוך פעולה עם בן הזוג על חיינו המשותפים, לעדכן חלומות ולעמול על שינויים בעזרת גמישות מחשבתית. הזוגיות יותר דומה לעץ נושא פירות מאשר לאבן ומצבה.

בעץ יש עבודת החקלאי הקבועה ולאורך זמן, יש לשתול להשקות לדשן לגזום ולקטוף. בכל שלב העץ מתפתח ומשגשג אך זה לא קורה מאליו, יש מי שדואג לגידולו. זוגיות היא גם נושאת פירות ולכן חשיבות יתירה יש לפיתוח העץ ותחזוקתו.

יש להשקיע בעץ ולטפחו, חוסר שימת לב להשקיה רציפה נותן אותותיו באופן מידי, העלים כמושים ונפולים כמו פניה של אשתך כעבור פרק זמן שלא נתת  לה תשומת לב והערכה.

יוצא כי לא תעשו לכם אלילים ופסל ומצבה היא עבודה יום יומית ולא פשוטה הן ברובד הרוחני דתי והן ברובד האישי זוגי. שנזכה לבניין עדי עד, בניין זוגיות שנבנה כל הזמן ומתחדש מעת לעת.

שבת שלום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top
גלילה למעלה