הכוח להתחדשות

הרב עומר שפס, יועץ זוגי ורב משיב במכון פועה

הגיעה תקופת ‘אחרי החגים’. הרושם של שמחת החגים וההתעלות לה זכינו – עודנו מורגש.  מאידך, רבים מאיתנו חווים חוויה של ‘נחיתה’ אל מציאות יומיומית שעשויה להיות ‘אפורה’ ושגרתית, כשגם התקדרות השמיים ותחילתו של החורף – עשויים להוסיף על כך.

ההשלכות של תחושה זו עלולים להתבטא בכמה מישורים בחיים, וביניהם – המישור היקר לנו כל כך – המרחב הזוגי שלנו.

בימי החגים היינו תחת אווירה נעלה, חווינו שותפות סביב ארגון ענייני החגים בבית, ושכחנו מהתמודדויות וקונפליקטים שליוו אותנו לפני כן. כעת, לאחר החגים, חוזרים וצצים פערים, התמודדויות וכו’, שבעצם לא נעלמו אלא רק זזו הצידה. אך כעת הם באים לתפוס מקום ולאותת לנו שעלינו עוד להמשיך ולברר, להמשיך ולבנות, להמשיך ולהצעיד קדימה את המערכת הזוגית.

איך מקבלים כוחות לכך? איך ממשיכים במסלול של עלייה, של שמחה, של עשייה ויצירה, ולא שוקעים בכבדות האפרורית של ‘שרידה’ יומיומית?

התשובה טמונה במילה אחת – התחדשות. “המחדש בטובו בכל יום תמיד מעשה בראשית”.

זה עתה התחלנו מחדש את סבב קריאת פרשות התורה מדי שבת. חזרנו ל’בראשית’, לבריאת העולם וליצירת האדם ואשתו. הקב”ה חפץ שבאמת נחוש כברייה חדשה, נקיים מחטא ועוון ומחשבונות השנה הקודמת, ונתחיל מבראשית, נתחיל תהליך בריאה חדש. “בראשית – בשביל ישראל שנקראו ראשית” (רש”י תחילת פר’ בראשית) וכפי שמסבירים חסידים – בכל יהודי באשר הוא טמון כוח של ראשית, כוח להתחיל מחדש. ניגש למלאכת בניית ביתנו בנחת ובשמחה, בעין טובה, ברצון, וה’ יהא בעזרנו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top
גלילה למעלה