מירב רענן- מורה להוראה מתקנת ובעלת החוג “מצטיינים באנגלית”
תלמידים רבים קוראים קריאה שוטפת, אך הבנת הנקרא שלהם לוקה בחסר.
מה הבעיה?
יכולות להיות לכך סיבות רבות ומגוונות:
- ילדים אימפולסיבים – המח שלהם כסוס טוריאני, שמן הרגע ששוחרר מאורוותו – רץ ומשתולל ללא כל בקרה. במקרים מעין אלה – הילד עסוק בקריאה ולא מצליח להגיע להבנה של הכתוב.
- מיקוד הראיה של הילדים זקוק לחיזוק, כל עוד הילדים אינם מצליחים להתמקד – הם מנחשים חלק גדול מהטקסט, מעוותים את הכתוב וכתוצאה מכך – אינם מבינים אותו.
- אוצר מילים דל
מה אפשר לעשות? (עיצות מהקליניקה)
- לבקש מהילד שיעצור כאשר מגיע לנקודה וישאל את המח: “הבנת?”, כאשר התשובה חיובית – אפשר להמשיך.
- לקחת את הילד לבדיקת ראיה ולבדיקת מיקוד ראיה.
- להקריא לילד סיפורים ולתווך לו אותם בשאלות: מה לדעתך הגיבור עומד לעשות? מה אתה היית עושה? וכיוצ”ב
כאן בשבילכם ועוד יותר בשבילם,
מירב רענן