מירב רענן- מורה להוראה מתקנת ובעלת החוג “מצטיינים באנגלית”
רבים נוטים לחשוב כי ישיבה ממושכת מול חומר הלמידה תפיק תועלת רבה (“תראי, הספקתי לעבור על…ועל…ועל…)
ממחקרים שונים עולה כי לאחר זמן מסויים (משתנה מאדם לאדם) המח מתעייף וקולט הרבה פחות ממה שהוא מסוגל,
כך שיוצא שהאדם יושב ועמל כמעט לשוא
עיצה מהקליניקה:
חלקו את פרקי זמן הלימוד שלכם ליחידות קטנו המורכות מ 15 דק’ של למידה+ 5 דק’ הפסקת מתנה (בהפסקה עושים משהו כייפי: אוכלים גלידה טעימה/קופצים בטרמפולינה/שיחה קצרה עם אמא וכו’) וחוזר חלילה.
בצורת למידה זו מתרחשים מס’ דברים במח:
- המח מתאמץ ללמוד, כי יודע שבעוד X ז מן הוא מקבל משהו נחמד, אז שווה לו…
- כאשר אנחנו חוזרים לחומר הלמידה לאחר הפסקה קצרה, אנחנו מצליחים לראות את החומר מ”מרחק”, שלא היינו מצליחים לראות לולא ההפסקה הקצרה שיצרנו לעצמינו
לשיטת זו קוראים: פומודורו. (ממליצה להוריד אפליקציה שתעזור בקביעת פרקי זמן הלימוד וההפסקות)
*לפני שאתם מתיישבים: כתבו לעצמכם רשימה של כמה שיותר דברים שמשמחים אתכם.
כאן בשבילכם ועוד יותר בשבילם,
מירב רענן