ענת לוברבום, יעוץ והכוונה להורים ומורים
שעמום – מילה כל כך קטנה
שמעוררת בנו המון פחד ממה שעלול לקרוא בעקבותיה
אנחנו לא מוכנים לעלות על דעתנו שמשעמם להם
לא כשהם ילדים ולא כשהם מתבגרים
כשהם קטנים זה מעורר בנו המון תחושות של אשמה
שלא כיף להם שהם לא מאושרים ולכן אנחנו עובדים ממש קשה בלהעסיק אותם
עד למצב שמה שאנחנו מציעים גם משעמם אותם,
כלומר הם כל הזמן נמצאים במצב של חסרון
כשהם מתבגרים אנחנו מפחדים מהשלכות שיכולות להיות בעקבות השעמום
מהפך בין הלילה והיום
חוסר תפקוד, הסתבכות פלילית וכו’
הבעיה היא שאנחנו לא מלמדים אותם להתמודד עם השעמום
הילד שלנו רק טוען שמשעמם לו
ואנחנו עושים הכל כדי שלא ישעמם לו
כלומר אנחנו מתייחסים לשעמום כדבר רע
הם מבינים שזה משהו רע וגם מתייחסים אליו כך
אבל שעמום יכול להוליד המון דברים נהדרים
לפתח יצירתיות וגם ללמד איך להיות אחראי על הזמן של עצמך
כלומר אנחנו לא צריכים לעבוד כל כך קשה בשביל להפיג את השעמום
ואפשר להסתכל עליו בתור הזדמנות.
ברגע שאנחנו נסתכל על השעמום בתור הזדמנות.
המתבגרים יבינו שמדובר בהזדמנות ובמקום לבזבז את הזמן
הם ייקחו אחראיות על הזמן שלהם וינצלו את הזמן להתפתחות אישית,
נתינה ועבודה, במטרה לממש את עצמם ולהגיע לתחושת סיפוק וערך עצמי
כלומר להפוך את החיסרון למקור השפעה
על חסרון שהופך להשפעה ניתן למצוא בפרשת חוקת: (ע”פ מאמרו של דוד אגמון, חוקת באור הקבלה והחסידות) לאחר מות מרים, הסתלקה הבאר, לאחר מות אהרון הכהן, הסתלקו ענני הכבוד, פתאום נהיה חסרון לעם ישראל.
הסתלקות מרים והבאר מרמזים על הסתלקות חלק מהנשמה. ומים זה תורה. אז כדי להפוך את החיסרון להשפעה יש לדבוק במצוות ה כדי להאיר את הנשמה.
אותו דבר עם השעמום מחסרון להשפעה של יצירה, סיפוק, שפע ומשמעות
באהבה ענת